Tisdagen den tionde februari

HEEEJ! Välkomna!!!

Jag är absolut inte tillbaka men tänkte bara göra ett plottrigt inlägg när  jag för första gången på cirka hundrafemtio år har lite tid över. Eller skoja, klart jag har haft tid. Men däremot har jag prioriterat annat. Var slutade vi sist? Jo juste. Jag hade precis fått veta att jag inte klarade min andra dugga och gick ner i en mini-depression innan jul. Sen var det jul! Och jag fyllde år!!



Jag och Erik var i Sundsvall över julen, det var fint och på min födelsedag åt vi middag ute på restaurang med familjen, Erik och bästis (och ja, jag fick ett badkar i 25års present, sinnessjukt, se bild 3!!!)


I julklapp gav jag Erik en resa till Malmö och Köpenhamn (försöker tänka bort att Danmark är typ världens sämsta land) och ska istället fokusera på att jag ska få besöka två städer jag inte har sett sen barnsben med min favoritkille. 
 
 
Två skärmdumpar som jag tydligen tyckte vara värda att spara. Iofs symboliserar dem rätt bra mina känslor angående samtiden under december. Låt mig förklara. 

Bild 1: Kungen får mer av skattebetalarnas pengar för att göra cirka ingenting och samtiden gnäller på systemkollaps, att det inte finns några pengar. Och ja ja ja jag är inte dum i huvudet jag förstår väl också att pengar kommer från olika statskassor men snälla, det handlar ännu en gång om omfördelning av resurser och prioriteringar. Nej fy HEJDÅ monarkin det är dags (sen gammalt).

Bild 2: VAD ÄR DET MED KLICKONOMIN? Det har spårat ur. Ju dummare ämne du väljer desto större chans att du blir publicerad. Om du har något vettigt att säga verkar inte spela någon roll längre, så länge du genererar klick. Vem i helvete bryr sig om russin i ett bröd? KÖP ETT ANNAT JÄVLA BRÖD OM DET INTE PASSAR! 


Kallar denna kreation depp/pepp!! Vi var ute på stan någon helg och hela Kungsgatan var fylld med sexistiska visitkort för någon strippklubb och jag fylldes av mer manshat än vanligt så förstå glädjen när vi kom till klubben och jag såg det fina budskapet på tjejtoan!!! Kände ba YES! FUCK ALLA KILLAR!!!
 

Sen blev det ju nyår där någon gång också. Tolvslaget spenderades på ett hustak i Sundbyberg med mina bästa vänner och bubbel och första timmen på det nya året spenderades i en hiss med en okänd tjej som med otroligt mycket engagemang berättade att hon aldrig mer skulle acceptera att ligga med grabbar utan att få orgasm. Fantastiskt feministisk upplevelse och jag kände liksom att 2016 inte kunde ha börjat bättre??? Självklart la jag till henne som vän på facebook.



Dagen efter nyår var lite halvslitet, men det är ju precis som det ska vara. Jag och Erik kollade på Making a murderer (rekommenderar!!!) i sängen och åt pizza. Jag som inte ens gillar pizza speciellt mycket.

*paus för inredningstips*

= blommor!! Speciellt liljor. Satan vad fint det är. Tulpaner i alla ära, men jag tror verkligen att VT-16 är liljornas vår.


 

*slut på inredningtips*

Mellan nyår och tentan var jag ledig en del från skolan. Seminarieserien tog slut innan jul och föreläsningstillfällena var slut. Dock spenderade jag otroligt mycket tid med att försöka lära mig alla relevanta kurvor och ekvationer. Ändå kände jag lite såhär dagen innan tentan:
 
 
MEN SKAM DEN SOM GER SIG HÖRNI!!!! Efter tre veckor av konstant ångest fick vi tillbaka resultatet och jag landade på ett stabilt C. Förstår ni?! C??? I EKONOMI? JAG!!! 
 


Jag har förvisso 5 hp kvar då jag fortfarande har dom där jävla duggorna kvar att klara men man kan inte få allt och bara att jag klarade tentan har lyft mitt akademiska självförtroende till skyarna. Vanliga självförtroendet går det lite sämre med dock. Känner mig mer slapp, blek och ful än någonsin faktiskt!! Men förhoppningsvis går det över. Jag har börjat träna (igen. Ja jag vet, är en jävla klyscha) och har börjat öva, med hjälp av min kusin och selfiequeen Patricia på att ta selfies. Förhoppningsvis ska kombinationen hjälpa mig att inse att jag inte ser så hemsk ut som jag får för mig ibland. SVÅRT DET DÄR HÖRNI. Jävla samhälle va. Indoktrinerar oss till att tro att vi inte duger och till att utseendet är allt. Här är iaf tre bilder (av cirka 100) som jag tycker jag blev ganska fin/söt på:

 

- SLUT PÅ SELFIES-

 
 
Har jag nämnt tidigare att jag är otroligt oroad över samhällsutvecklingen? Inte? För det är jag. En kombination av senaste tidens sinnessjuka rasistiska händelser och den tydliga försjuktning av diskursen angående exempelvis flyktingar ger mig magont. Så vad ska man göra för att inte bli allt för politiskt deprimerad i detta fruktansvärt polariserade samhälle? Jobbar fortfarande på svaret på den frågan, men jag vet att det för studen hjälper att gå på demonstrationer och skandera viktiga budskap med andra vettiga människor. Bli överröst av känslan av solidaritet och känslan att man faktiskt inte är ensam.

 
SÅ! Nu ska jag i väg till friskis. Har en text till jag skulle vilja skriva ut här men vi får se hur det blir med det. Annars hörs vi väl om cirka två månader igen med ett till osammanhängande inlägg *längtar*!


Vad har du på hjärtat?

Vad heter du?
Ifall jag tappar huvudet

Vill du ha svar via mail? (obs endast för Tilde hihi)

Fyll i bloggadress (ja, jag kikar in om du kommenterar!)

Jag vill bara säga