Har jag ens sagt att vi har flyttat?

 
Jo men så är det. En helt egen tvåa i Solna ramlade ner i mitt och Eriks knä där i början av September. Av en helt sjuk slump egentligen och nu sitter vi här, 9 minuter med tunnelbana (!!!!!) från stan och har nästan dubbelt så stor yta än tidigare. Jag har alltid varit mycket försiktig med att klaga på vår tidigare bostadssituation. Min lägenhet i Kallhäll har räddat både mig och flera av mina vänner många gånger. Att jag köpte den för ungefär fem år sedan är ett av mina bättre beslut och även fast det var trångt på slutet var jag i grund och botten alltid oerhört tacksam över att den lägenheten existerade. Alldeles för många av mina vänner hoppar runt på dyra andrahandskontrakt eller har i perioder behövt flytta hem. Bostadsmarknaden i Stockholm är ett skämt och jag ser dessvärre inget ljus i tunneln. Sen att Kallhäll ligger alldeles för långt i från stan och att pendeltågen (SL) är sämst är en helt annat femma. Vi hade i alla fall ett hem.
 
Därför finner jag i princip inga ord när jag försöker förklara hur glad jag är över att jag och Erik fick den här lägenheten. Visst, den är dyrare och har dessvärre inget badkar (JA, det är ett reellt problem!!!!!! Speciellt under dagen som denna då jag har mensvärk och helst av allt skulle vilja bo i ett badkar så att alla smärtpunkter får värme samtidigt :( ) men utöver det är den fantastisk. Alla våra möbler och tavlor får äntligen plats, Erik har bara en kvart till jobbet och jag har bara ungefär 20 minuter till universitetet. De flesta av mina närmaste vänner bor inom 20 minuters gångavstånd och det gör även min lillebror. Sundbyberg ligger bara runt hörnet och jag är bara 12 minuter bort med tunnelbana från Tensta där Fatma som jag är läxhjälp två gånger i veckan åt bor. 
 



Lite ordning har vi fått på lägenheten. Men det tar tid. Kanske för att jag inte vill att det ska bli fel, kanske för att jag har för mycket tankar om hur jag vill att allt ska se ut men egentligen kanske mest för att både jag och Erik har heltidssysselsättningar och andra aktiviteter utöver dessa. Tiden har som vanligt sprungit iväg. Men en av de första saker jag fixade var kylskåpet. Förra året beställde jag en massa bilder från min instagram. Det var i samband med att jag knåpade ihop Eriks julklapp men då jag fick mängdrabatt när jag beställde (hehe) blev det en massa bilder över som jag inte har haft plats för i gamla lägenheten. Nu har jag mina favoriter uppsatta på kylskåpet och jag älskar hur de tillför både färg och personlighet *ler kreativ tjej*. Sen älskar jag också att jag börjar varje dag med att se bilder på folk jag tycker om!!!

 
Stringhyllan jag köpte i våras har också fått sig en plats. Ä-N-T-L-I-G-E-N. Är så pass nöjd med denna kreation ska ni veta. Min murgröna gör sig så himla bra där också. Vi shoppade loss på Plantagen i helgen då jag har fått någon knäpp idé att jag vill att hela mitt hem ska se ut som en djungel. Det jag glömde i den ekvationen var hur jobbigt det är att vattna blomster och hur personligt jag tar det när jag ser att dem börjar dö. Men men!!! Det är värt det. Nog om detta.


Vad har du på hjärtat?

Vad heter du?
Ifall jag tappar huvudet

Vill du ha svar via mail? (obs endast för Tilde hihi)

Fyll i bloggadress (ja, jag kikar in om du kommenterar!)

Jag vill bara säga