KENTFEST


Igår kom äntligen dagen som jag har väntat på sedan sekunden jag läste om att Kent skulle ha en endagsfestival i Stockholm; kentfest!!! Vädret var mycket bättre än i fredags på Arcade Fire och jag och Erik började dagen med att äta lunch i solen på Djurgården med hans föräldrar. 



När klockan började närma sig två drog vi oss till Gärdet, där mötte vi bland annat upp denna SNYGGA människa som förövrigt har den absolut mest cleana kenttröjan i världen. Utanför området satt vi i någon timme, drack vin och hade det allmänt bra. 



Inne på området fangirlade vi som FAN när vi (läs: jag) lyckades spotta Silvana Imam!!!! 



Alltså, min älskling så söt *smälter*



Dagen var en klar ++++ men jag var, och är fortfarande besviken på konserten. Dock antar jag att det är oundvikligt. Kent har så många fantastiska låtar som jag typ skulle DÖDA för att höra live och jag kan därför inte förstå att de väljer att lägga 3 minuter på Socker, Utan dina andetag och Musik non stop. Inget ont i dessa låtar, absolut inte, men de bör inte, i mitt tycke, ligga med på ett kentsfan topp 20-lista och de bör därför heller inte spelas på en konsert. Jockes tal innan de spelade Sverige var både starkt och viktigt och att jag fick höra Svart Snö var fantastiskt. Godhet med Beatrice Eli var episk och jag bröt ihop när de kom tillbaka för att spela MIDVH. Slutet gott allting gott så att säga. Efterfesten skedde hos oss ute i orten men jag mådde ändå nästan orimligt bra när jag vaknade i morse, förutom den hemska förkyldningen som denna helg har orsakat.

 
Avslutar inlägget med Therese och Stella som äntligen återförenades efter nästan ett dygns separation. 


Vad har du på hjärtat?

Vad heter du?
Ifall jag tappar huvudet

Vill du ha svar via mail? (obs endast för Tilde hihi)

Fyll i bloggadress (ja, jag kikar in om du kommenterar!)

Jag vill bara säga