Way out west!


Jag vet vad ni tänker; ÄNTLIGEN lite mobilbilder från Way out west!!! Som ni har längtat, hehe. 



Jag åkte alltså till Göteborg med mina två favoriter i hela världen (se bild) för att lyssna på fantastisk musik, dricka bubbel och leva livet. Ni vet som man gör i början av augusti, precis innan man börjar inse att sommaren snart är slut.



Jag har aldrig varit på WOW tidigare, och den primära anledningen till det har varit att jag aldrig har haft tillgång till boende och hotell, ja nej det har väl aldrig varit ekonomiskt aktuellt. Men detta år hade vi tur. Eriks syster Anna pluggar i Göteborg och lånade därför ut sin finfina 1:a till oss. 






Festivalens stora musikaliska vinnare var utan tvekan Silvana Imam. Musik-sveriges (kanske världens?) coolaste och viktigaste tjej och med en energi som fick mig att stå med gåshud under 98% av hennes konsert.



Annars gjorde vi som man gör mest på festival. Låg utslagna i gräset, gick på konserter, hatade att det var så dyrt i öltältet och höll tummarna på att det inte skulle börja regna.


Det sistnämnda var dock oundvikligt. Lördagseftermiddagen var ett enda stort regnkaos. Vi fick betala 80kr för en jävla regnponcho av plast men jag fick dansa till Linda Pira så det gick jämnt ut. Tillslut tog regnet övertaget och vi letade oss upp i en lägenhet med fin utsikt. Där satt vi med fina människor, drack lite för starka groggar, torkade kläder i ugnen och väntade in Veronica Maggio.



Och lagom tills hon började spela så var regnet som bortblåst och syntes inte till på hela kvällen.



En frukost åt vi på Folkets bio, där vi även fick höra poesi uppläst av Silvana Imam och ny musik spelas av Adam Tensta. 



För att sumera: fantastiska dagar men det är dyrt att gå på vuxenfestival.



Vad har du på hjärtat?

Vad heter du?
Ifall jag tappar huvudet

Vill du ha svar via mail? (obs endast för Tilde hihi)

Fyll i bloggadress (ja, jag kikar in om du kommenterar!)

Jag vill bara säga