Måndagen den elfte augusti

SÅÅÅ hej kompisar! En månads frånvaro kanske var precis vad jag behövde, för nu när jag sitter på tåget från Göteborg-Stockholm och ser regnet piska mot fönstret kände jag för första gången på ja, över en månad att jag ville blogga. Vill berätta eller nja, kanske allra mest visa er vad som har hänt på sistonde. För även fast jag inte har uppdaterat denna portal har jag varit ganska duktig på att ta bilder (dock endast mobilbilder då jag psykiskt fortfarande inte klarar av att ta riktiga bilder med min kamera. Tänker dock att mobilbilder är bättre än ingenting, jag hoppas att ni håller med).



 
Vi åkte, som jag skrev i inlägget för en månad sen, upp till Sundsvall för att flytta ut mig från min lägenhet. Det var varmt, svettigt och lite vemodigt. Men snabbt gick det och vi fick till och med 1,5 dag över för ledighet.




Under dessa timmar hann jag äta laktosfylld glass, bada för första gången men även få beskedet att jag inte kom in på utbildningen jag sökte nu till hösten. Ett besked som drog ner mig rätt rejält och som till viss del har bidragit till min frånvaro på den här portalen. Min ångest som jag beskrev i mitt förra inlägg förstärktes rejält och en känsla av hopplöshet sköljde över mig.


 
Inte så mycket att göra åt det dock, utan jag fick helt enkelt låta ångesten sitta kvar som en klump i magen och snällt vänta på andra antagningsbeskedet. Åkte hem från Sundsvall gjorde jag också. Något dygn före Erik då jag skulle jobba. Utsikten från tåget vid 06:30-rycket var magnifik och jag sträckläste Gellert Tamas bok "De apatiska".



Då mamma spenderade mycket av sin semester ute på landet fick jag och Erik agera kattvakter, och jag blev bara mer och mer övertygad att vi måste skaffa en katt. Synd bara att vi redan bor två personer i en för liten 1:a.



 
 
En dag i juli tog min mor med mig på en heldag i stan. En dag som innehöll allt från thaimassage, sushi, fika och ansiktsbehandling. På kvällen åt vi middag hos min moster och firade hennes köp av sin nya lägenhet. Väldigt välbehövlig dag mitt i all jobbhets som skedde under samma period.


 
Juli var överlag en period som präglades av mycket jobb och därför försökte jag utnyttja de lediga timmar jag hade så optimalt som möjligt. En solig kväll såg vi Diplo på Mosebacke och jag fick för första gången denna sommar en känsla festivalfrihet som annars bara brukar infinna sig på Emmabodas camping.


 
En lördag hamnade vi på drinkfest i Fredhäll och även fast vi inte hade några som helst förkunskaper lyckades jag och Therese knipa vinsten i kategorin "finaste drinken". Personligen tyckte jag även vår var överlägset godast.



Värmen som intog Sverige under juli verkade aldrig vilja ta slut men personligen mådde mest dåligt då det kändes som om att jag aldrig fick tid att utnyttja varken den eller solen. En förmiddag på badet hit och en kväll på balkongen dit, men mer än så blev det dessvärre aldrig. Resten av tiden spenderade jag i en butik utan AC. Som ni säkert redan har greppat mådde inte mitt psyke jättebra i juli. Och det gjorde ju inte saken bättre att jag och Erik ständigt jobbade om varann. Jag sov när han kom hem och han sov när jag åkte till jobbet.



 
Vid sådana tillfällen är det tur att man har världens bästa vänner.

 
Men tillslut blev jag och Erik äntligen lediga tillsammans och fick spendera två välbehövliga dygn ute på landet.





 
Vi ville av förklarliga skäl aldrig åka hem. Men livet kallar och tilslut tog vi båten tillbaka till fastlandet.


 
Men egentligen var det faktiskt inget fel på hemma heller. Jag hann uppleva slutet på prideparaden och kvällen spenderades med mina fina tjejer i Therese nya lägenhet. Kvällen slutade dessvärre på en ersättningsbuss hem vid halv ett fast jag egentligen ville gå på skogsrejv. Men man kan inte få allt.
 
Och DÄR tror jag att mitt första bildbombsinlägg var klart. Tänkte att jag återkommer med en recension och bilder från Way Out West i ett separat inlägg (jag måste ju ha någonting att göra ikväll).


Vad har du på hjärtat?

Vad heter du?
Ifall jag tappar huvudet

Vill du ha svar via mail? (obs endast för Tilde hihi)

Fyll i bloggadress (ja, jag kikar in om du kommenterar!)

Jag vill bara säga