Söndagen den sextonde juni

Hej! Jag har i princip ingenting att säga världen just nu och väldigt väldigt svårt att sätta ord på saker. Till och med vanliga simpla meningar. Mycket frustrerande. Har hur som helst sett väldigt mycket film på senaste. Sådant man gör när man är arbetslös ni vet och tänkte passa på att berätta _lite_ om mina nuvarande favoriter. 
 
Så, here we go, FILMTIPS:
(utan inbördes ordning):



The Perks Of Being A Wallflower
Hade en massa förutfattade meningar om denna film, mest för att jag tyckte att omslaget var så fult. Dumt av mig. Förutfattade meningar är töntigt och man ska ju inte döma en bok efter sitt omslag, det vet man ju egentligen sedan gammalt. Hur som helst, sjukt bra film. Se-den-nu.

 
Dead Poets Society
Film från 1989 och jag skäms numera ögon ur mig att jag inte har sett den tidigare. Perfekt film att kika på en såndär dag när man vet redan från sekunden att man vaknar att man antagligen inte kommer klä på sig kläder (vilket jag heller inte har gjort, eller planerar att göra). Men den fick mig att må bra och längta efter morgondagen. Om ni som jag, har missat den, så se den typ asap?
 
 
Trainspotting
En film om ett rätt mörkt ämne (som jag förövrigt har en förkärlek för): droger. Trainspottning är egentligen en hemsk film om berättar en tragisk historia om narkotikaberoende, men med en rätt stor dos humor blir den annorlunda och bitvis väldigt, väldigt rolig.
 
 
Requiem For A Dream
En TILL film om droger. Åh jag bara älskar droger och trasiga människor. Nej men seriöst. Riktigt gripande film. Ingen humor här inte, utan hundra procent tragik. Fast på ett bra sätt, om ni förstår? 


The Science Of Sleep
Kanske den konstigaste filmen jag någonsin har sett. Jag hade så otroligt svårt att hänga med första gången jag såg den och jag kommer ihåg det som om det vore igår. Jag såg nämligen den på min första "date" med min första kärlek. Och jag kommer ihåg att det var hans favoritfilm och jag verkligen ville bli lika förälskad i den som han var. Så blev det inte. Jag förstod ingenting. Satt där som ett jävla frågetecken men självklart ljög jag och sa att det var den bästa filmen ever. (Lovar att vi aldrig hade blivit tillsammans om jag hade sagt vad jag egentligen tänkte där och då.) Jaja! Nu, flera år senare har jag sett om filmen ett antal gånger, och älskar den mer och mer för varje gång. 


Vad har du på hjärtat?

Vad heter du?
Ifall jag tappar huvudet

Vill du ha svar via mail? (obs endast för Tilde hihi)

Fyll i bloggadress (ja, jag kikar in om du kommenterar!)

Jag vill bara säga