Tisdagen den femte februari

mest för att jag inte kan sova och inte annars vet var jag ska börja
 
BRUKAR DU KOMMA I TID? 
Ja. Är det någonting jag kan så är det tid. Är jag försenad vet jag det långt innan det händer och ofta är det självvalt.

HAR DU BRA KONDITION?
Nej. Inte längre. Absolut inte längre. Hade denna fråga ställts till mig för ett år sedan hade svaret varit det motsatta. Synd det där. Men vem orkar träna när man knappt orkar tänka?

NÄR BLEV DU FOTAD SENAST? 
Hm. Jag vet inte. Idag, kanske. Oklart. Försöker att inte reflektera över alla dessa kameror som ständigt kretsar runt mig. Dom ger mig bara ångest.

HUR KÄNNER DU DIG NU? 
Trött men sömnlös. Nedstämd och ensam, ungefär.

VANLIGASTE FÄRG PÅ DINA KLÄDER?
Svart börjar ta över garderoben, ja. Men jag gör vissa försök till variation.

KAN DU LAGA MAT? 
Kan och kan. Känns så himla luddigt. Klart jag kan slänga ihop lite nudelsoppa eller en hemgjord pizza liksom. Men någon stjärna i köket skulle jag inte vilja påstå att jag är.

VAD PLUGGAR DU? 
Bildjournalistik

BLIR DU BRA PÅ KORT? 
Nej. Blir nästan skrattretande ful.

NÄR OCH VARFÖR GRÄT DU SENAST? 
Jag grät extremt mycket i torsdags. Grät så pass mycket att det skulle förvåna mig om det hände igen inom en snar framtid. Förbrukade tårar för flera månader framöver kändes det som. Grät gjorde jag för att jag kände en sån extrem hopplöshet, en känsla som jag allt för ofta drunknar i. Sedan kom ensamheten och inte gjorde saker bättre. Den kombinationen är nästan livsfarlig.

HADE DU EN BRA KVÄLL IGÅR? 
Jag vet inte. Jag var på skolan till typ 22:00. Det säger väl allt, kanske.

OCH KVÄLLEN INNAN DET? 
Lördagen är nästan obeskrivlig. Men låt mig säga såhär: Alla jag älskar var under samma tak och lyckan var total. Jag fick dansa och promenera full genom Stockholm med den bästa personen jag vet.

DIN FAVORITDRYCK PÅ MORGONEN? 
KAFFE

ÄR DU NYTTIG? 
Nej, allt annat än.

HAR DU NÅGONSIN HAFT NÅGOT JOBB? 
Ja, såklart.

ÄR DU BLYG? 
Nej jag skulle inte vilja påstå att jag är blyg. Dock så kan jag vara väldigt avvaktande i vissa sällskap.

VILKEN TID GICK DU UPP IDAG?
Klockan 07:15 ringde väckarklockan.

VILKET TV-SPEL SPELADE DU SENAST? 
Oj. Spelar aldrig tv-spel, har aldrig gjort. Men det måste vara något dansspel som finns till Wii.

HUR MYCKET KRÄVS FÖR ATT DU SKA BLI FULL?
 
Går inte att svara på. Beror helt på vilken sinnestämning jag befinner mig i. Men jag är ganska lättpåverkad, ja.

HAR DU SPYTT OFFENTLIGT? 
Javisst min kvist. Den där sommarnatten som jag och Therese träffade Bill Skarsgård på F12.

DU SOVER? 
Inte just nu, nej. Och inte annars heller. Eller jo, såklart jag sover, men inte tillräckligt.

VAD SA DU SENAST? 
“vi hörs angående fredag, tack för ikväll hjärtat”

VAR DU PÅ FESTIVAL I SOMRAS? 
Emmabbbbbbb

VEM RINGER DU NÄR DU ÄR ARG/LEDSEN? 
Therese, mamma eller Patricia

VAD SKULLE DU BEHÖVA NU?
En kram och en puss på pannan.

HAR DU SNYGGA SKOR?
 
Ja. Men jag gillar inte skor speciellt mycket så har i princip på mig samma skor varenda dag.

VAD VAR DET FÖRSTA DU SA I MORSE?
Det har jag absolut ingen aning om. Någon form av hälsningsfras antagligen.

HAR DU SOVIT I DIN EGEN SÄNG INATT?
 
Ja.

HAR NÅGON ANNAN SOVIT I DIN SÄNG INATT?
 
Nej.

HAR DU KÖRKORT?
 
Nej.

ÄR DU ENSAM NU? 
Ja.


Vad har du på hjärtat?

Vad heter du?
Ifall jag tappar huvudet

Vill du ha svar via mail? (obs endast för Tilde hihi)

Fyll i bloggadress (ja, jag kikar in om du kommenterar!)

Jag vill bara säga