As long as you don't choose - everything remains possible

Okej, först lite ärlighet såhär på morgonkvisten. Jag gillar inte att kolla på film jag aldrig har sett tidigare själv. Det är någonting som tar emot och jag kan sällan slappna av. Detta har resluterat i att jag till mestadels kollar på filmer som jag redan har sett tidigare och alltså inte behöver hålla 100% koncentration till. Allt blir lättare då och jag blir inte besviken på mig själv när jag inser att jag har, fast filmen kanske är jättebra, zoonat ut.
 
Igår när jag var påväg hem från Kajsa bestämde jag mig för att jag inte skulle slå på Garden State, Juno eller någon annan av alla filmer som jag kan utantill. Det slutade då med att jag kollade på en film som heter Mr. Nobody och som jag blev lite luddigt rekommenderad att se för några dagar sen. Två timmar och tretton minuter senare ser jag mig själv ligga i fosterställning i sängen och kudden är helt blöt av tårar som jag knappt har uppfattat att jag, under filmen, har fällt.
• Viktigt nu. Lista på filmer jag har gråtit till:



 
 Och där tog listan slut. Två filmer alltså. Iofs kanske inte har sett tillräckligt många sorliga filmer. Fast, jo, det har jag nog. Saken är bara den att jag sällan påverkas på riktigt. Det sitter så djupt i mig att det faktiskt "bara är en film", och jag kan inte reagera. Men nu får jag lägga till en film på listan:

 
Egentligen var inte filmen uppbyggt som speciellt sorlig. Jag vet egentligen inte varför jag blev så himla berörd. Kanske för att det var mitt i natten, för att jag var ensam, för att jag hade inte sovit speciellt många timmar natten innan eller kanske var det för att jag inte hade ätit middag. Det är omöjligt att säga. Jag ska kolla på den igen och försöka analysera det mer. Men vad som var ännu mer omöjligt var att sova efter att dessa, fantastiska två timmar och tretton minuter var över. Jag kunde inte sluta tänka och jag kunde definitivt inte sluta känna.
 
Herregud, jag känner mig fortfarande helt skakig.
 
Kontentan av allt detta babblande då: Se den.

Postat av: Veronica

Mr Nobody är helt fantastisk!

Svar: VISST! Episk film.
trilla.blogg.se

2013-02-06 @ 15:53:59
URL: http://veronca.devote.se

Vad har du på hjärtat?

Vad heter du?
Ifall jag tappar huvudet

Vill du ha svar via mail? (obs endast för Tilde hihi)

Fyll i bloggadress (ja, jag kikar in om du kommenterar!)

Jag vill bara säga