Måndagen den tionde December

Kanske lite för mycket nostalgi (syftar på de två inlägg under), men det är ju faktiskt måndag.
Lägesuppdatering: Igår låg jag på köksgolvet i tre timmar. Låter kanske inte som ett ställe man vill spendera sin söndagskväll på, men jag kände ändå att jag gjorde det bästa av den miserabla situationen jag hade byggt upp i mitt huvud. Lyssnade på musik gjorde jag, kollade på Factory Girl med. Vid halv tio tiden tog jag mig till sängen och somnade rätt så omgående. Man blir trött av att känna, ni vet.
 
Sov den där oroliga sömnen som de senaste tre veckorna har förföljt mig och vaknade innan alarmet. Det hör till historien att mitt alarm stod på kl 07:00. Ingen normal människa vaknar innan sju, av sig själv. Gick till skolan, redaktionsövningen startade, fotade Margot Wallström (ja lite coolt) och spånade ideér med Elvira. Kan bli riktigt bra om det bara vill hela vägen.
 
Tappade allt hopp på verkligheten/mänskligheten runt fem tiden och bestämde mig då för att lämna skolan bakom mig och gå hem. Efter ett peppande samtal av världens bästa mami och ett minst lika fantastiskt samtal från Fredrik kände jag typ att aah, kanske ska diska/laga mat+matlådor trots allt. Sagt och gjort. Nu har jag mat tills imorgon. Energin försvann dock lika snabbt som den kom och ja, nu ligger jag i sängen, igen.
 
Ingenting mer, faktiskt. Om tio dagar åker jag hem till Stockholm och kommer förhoppningsvis över denna extremt patetiska period av deppighet som jag helst bara vill lämna bakom mig. Hela jag känns så jävla 2007 just nu och ni skulle bara veta hur töntig jag var när jag var sjutton.


Vad har du på hjärtat?

Vad heter du?
Ifall jag tappar huvudet

Vill du ha svar via mail? (obs endast för Tilde hihi)

Fyll i bloggadress (ja, jag kikar in om du kommenterar!)

Jag vill bara säga