DAG 01 - OM MIG

Hade tänkt börja med någonting nytt. Någonting som jag egentligen tycker är lite töntigt men asroligt att läsa om när andra gör det. Så jag tänker liksom, varför inte. Vad är detta då? Jo jag tänkte följa en såndär lista och skriva lite om mig själv varje dag. Jag har ju svårt för sånt egentligen, men äh nu kör vi. Börjar stenhårt med fråga nummer ett här då:

Vem är jag? Jag heter Anna Tilde Jansson. Fyller tjugoett år om cirka två månader. Har en extrem åldersnoja och önskar lite för ofta att jag kunde få bli arton igen. Inte för att det året jag fyllde arton var speciellt häftigt men mest för att då hade man allting framför sig och till viss del vet jag att jag har det fortfarande men inte på samma sätt. Tiden går så snabbt numera. Jag menar, var det inte sommar nyss? Jo det var det fanimej och nu sitter vi här, det är den första november och aah snart är det snö på marken och konstant frost på fönstren. Annars då? Jag är extremt förtjust i att reblogga fina bilder på min tumblr, hänga (lite för mycket, jag vet) på facebook, smsa, kläder, dansa, ligga i min säng med mitt fantastiska duntäcke, sitta i mitt kök med musik i bakgrunden, dricka vin med någon jag tycker om, bli kliad på ryggen, bli kysst på ögonlocken alternativt pannan, att ha någon att sova med, fota människor, färga håret - men inte för själva färgningen då utan känslan man får av förändringen och självklart lyssna på musik. Allt från dubstep, mysig indiepop till det mesta som hamnar på topp tio listan på spotify. Jag tror inte att man ser mig som en person som gillar David Guetta/Avicii/Flo Rida men fan, det är ju exeptionellt bra musik att dansa till. Dock är det väl ingenting som fastnar, eller känns. Men allt behöver faktiskt inte alltid kännas. En del saker måste bara få vara.

Jag får ofta höra att jag lever i en bubbla. Men jag inbillar mig att det var värre förr. Jag ser exempelvis sällan när folk raggar på mig ute, jag missar människor jag känner när dem går förbi mig och jag glömmer extremt ofta att kolla över vägen efter bilar innan jag ska gå över. Mest för att jag är så upptagen med mig själv, och mina tankar (oj vad det där lät egocentriskt, men så var det inte menat). Mer? Ja, jag säger nästan alltid vad jag tycker och åsikter jag har nämnt förut är bland det bästa jag vet. Diskussioner överlag älskar jag. Det har jag fått av min mamma. Har extremt svårt att dölja mina känslor. Det känns för mig onaturligt och fejk. Så är jag ledsen, ja då kommer det synas, samma sak om jag är arg eller superglad. Bra självförtroende har jag aldrig haft. Men jag måste faktiskt erkänna att det är bättre nu än någonsin. Så om det är någon yngre som läser detta och känner att fan, jag kommer aldrig i mitt liv känna mig snygg så vill jag vara säga att (utan att låta allt för klyshig), det kommer. Inte kontast men fan det blir bättre. Jag kan inte säga att jag är förälskad i min spegelbild när jag är nyvaken med gårdagens smink under ögonen men SÅ ful som jag tyckte att jag var när jag var sjutton vet jag idag att jag inte är. Otroligt skönt faktiskt. Hur som helst, det var lite om mig. Antagligen saker ni redan visste, men man vet aldrig. Någon kanske blev överraskad. Puss sålänge!



Postat av: Thowe

Oj men gud Tilde, och jag som tycker du är jättevacker? Nog om komplex va..

2011-11-01 @ 10:07:36
URL: http://thole.blogg.se/

Vad har du på hjärtat?

Vad heter du?
Ifall jag tappar huvudet

Vill du ha svar via mail? (obs endast för Tilde hihi)

Fyll i bloggadress (ja, jag kikar in om du kommenterar!)

Jag vill bara säga