Vad jag älskar: (Barcelona edition)



- Människor som har solglasögon ovanför sina vanliga glasögon
- När min mamma försöker förklara ordet "måndagsexemplar" på engelska för en person som upprepar gång på gång att han bara talar spanska
- Hur glada spanjorer blir när man försöker sig på att prata spanska när det är otroligt uppenbart att det enda man kan säga är "gracías!!!!"
- När jag hör hur en rödhårig brittisk kille på stranden säga till sin kompis "Well, I sure got quite bit of color yesterday, so I don't think I will use sunblock at all today" Notera att han ser ut som en kräfta och att det är +31 grader i skuggan. Jag skrattade.
- När min kära mor helt spontant säger "Nej Tilde, det kan ju inte vara lätt för dig när du ser ut som fjorton, iallafall utan smink" TACK MAMMA love u
- När människor automatiskt börjar prata spanska med mig. Min första tanke var då att ja, jag kanske har blivit rätt brun trots allt! Men när jag sen kom tillbaka till hotellrummet och ser mig själv i spegeln inser jag att det måste ha berott på att dem inte kunde engelska.


Vad har du på hjärtat?

Vad heter du?
Ifall jag tappar huvudet

Vill du ha svar via mail? (obs endast för Tilde hihi)

Fyll i bloggadress (ja, jag kikar in om du kommenterar!)

Jag vill bara säga