Någonting som ingen annan kan

B: Vad vill du prata om?

A: Oss.

B: Ja, okej.

A: Vad håller vi på med?

B: Vilken öppen fråga. Var det en fråga?

A: Ja, vad känner du? Vad vill du mig?

B: Jag vet inte. Ha kul. Ligga.

A: Det är oattraktivt. Osexigt. Att inte veta vad vi håller på med. Jag vill inte bara ligga
med dig. Jag har känslor. Jag är ytterst verklig i mitt sätt att leva, andas och röra vid dig. Vi kommer inte att glömma oss.

B: Jag är inte kär i dig.

A: Jag är inte kär i dig.

B: Har du någonsin varit kär?

A: Varje dag.

B: Kan du bli kär i mig?

A: Gud, ja.

B: Vad är det du tycker är osexigt med att bara vara här, med mig, och dig, och bara ha kul och ligga?

A: Jag kan inte lita på dig. Jag kan inte vara mig själv. Jag kommer aldrig när jag är med dig. Jag blir inte ens helt upphetsad längre för att jag… det är så osexigt. Osäkerheten, att inte vara trygg, att inte landa i oss, i vår relation. Jag vågar inte ens kyssa dig när vi ses. När du pratar om framtiden pratar du om imorgon. När du pratar om oss pratar du om igår. Jag vet inte, jag orkar inte.

B: Måste du ha kontroll? Alltid kontroll?

A: Om jag kunde skulle jag styra dig, hela din fysiska uppenbarelse och ditt inre liv. Vi skulle vara som ett, jag skulle känna varenda nervsynaps i din varelse. Kittla ditt tankesätt till kärlek. Till att älska mig. Sedan skulle jag lämna dig. Ibland tror jag att kontroll är att förstöra. Först när man kan göra sönder något har man kontrollen över det.

B: Men jag är inte kär i dig.

A: Måste du vara kär? Alltid kär?

B: Nej, men varför ska jag vara tillsammans med någon jag inte är kär i?

A: Du är tillsammans med mig hela tiden?

B: Jag menar mer… Ihop.

A: Jag menar mer.

B: Vi känner knappt varandra. Vad vill du ha av mig?

A: Jag vill bara ha dig. Jag vill bara ha dig som man vill ha – [Hittar inte orden]

B: Men vad vill du att jag ska ge dig som ingen annan kan ge dig?

A: Jag – [längre paus] – jag vill ha tillbaka allt jag ger dig.

B: Det känns aldrig som att jag får något.

A: Jag känner precis likadant.

B: Var inte fånig.

A: Ge mig något. Tänker du på mig? Finns jag med dig? Pratar du om mig när jag inte är med?

B: Klart.

A: Jag pratar om dig. Jag säger att jag ska träffa en kille. Du är anonym. Jag pratar om dig som om jag inte ens tyckte om dig. Allt för att inte känna något för dig. Jag stympar mig själv känslomässigt för att inte bli sårad. Är det inte lustigt. Jag skadar mig själv för att ingen annan ska --- hinna före.

B: Det är normalt. Du är inte ensam.

A: Vilken tröst.

B: Du vet vad jag menar.

A: Nej, jag vet aldrig vad du menar. Vad pratar du om?

B: Alla gör så. Jag gör så. Det är därför jag verkar så frånvarande. Någonting saknas, fattas.

A: Jag kan ge dig det.

B: [tystnad]

A: Jag kan.

B: [tyst]

A: Vad pratar du om när du pratar om mig?

B: Att jag ska träffa en tjej. På fyllan har jag väl sagt att sexet är bra. Att du är nästan hård, inuti.

A: Vad säger dom?

B: Jag vet inte. Jag var full. De bara pratar.

A: Vad pratar dom om?

B: Oss.
--

Hittade den här men skriven av henne och det var så klockrent att det vore fel att inte publicera

Postat av: Anonym

så klockrent att jag får lust att spy

2010-04-21 @ 21:15:58
Postat av: elli

men åh : D vad gullig du är!

2010-04-21 @ 21:22:22
URL: http://partypillret.devote.se
Postat av: t

oj, känner mig speechless. gud så äkta

2010-04-21 @ 22:56:54
URL: http://girlwiththebird.tumblr.com
Postat av: pauline

texten var otroligt bra! din blogg lika så!

2010-04-26 @ 21:05:25
URL: http://podie.blogg.se/

Vad har du på hjärtat?

Vad heter du?
Ifall jag tappar huvudet

Vill du ha svar via mail? (obs endast för Tilde hihi)

Fyll i bloggadress (ja, jag kikar in om du kommenterar!)

Jag vill bara säga