tvåtusennio som kom lika snabbt som det gick



Det var nyår och jag hade det otroligt trevligt med människor som jag kom att spendera mycket tid med under året. Jag färgade också håret brunt och i mitten av Januari var det dax för det efterlängtade Nicaragua med halva G3. Kan vara mitt livs resa.

Sista veckan i Nicaragua hade vi semester vid havet efter alldeles för många timmar i en amerikans skolbuss. Tillslut var vi hemma och gick bland annat på maskerad hos fina Cissi. Det började sakta men säkert bli lite varmare och klassen flockades runt vattenpipan på "emodäck". Våra studentmössor kom också och alla började inse hur nära man var slutet.

Det blev varmare och varmare och alla (inklusive jag älskade det) Världens finaste blommor började slå ut men tyvärr spenderades för lite tid inomhus då vi alla kämpade som fan med slutprojektet. Som tur blev resultatet sjukt lyckat - men det visste vi såklart inte då. Skivan med stort S hände och alla var lyckligare än någonsin. Festkomitéen (se bild 4) hade verkligen lyckats!

Dagen D. Studenten. Den bästa dagen i hela mitt liv. Jag skulle vilja leva varje dag som vi levde den här dagen. Tyvärr är ju det såklart omöjligt men kan helt ärligt säga att jag avundas alla som får ta studenten i år. Och dem nästa år. Och året efter det. Ja ni fattar.

Världens finaste kusin slutade 9an i Engelska Skolan vilket också såklart skulle firas. En mycket bra start på sommaren kan man säga! Sen kom resan vi alla hade längtat efter så länge. Resan som jag under en lång period inte trodde att jag skulle ha råd med. Eurotrip. Det-Var-AWSM.
Tillslut kom vi hem (vissa tidigare än andra, tyvärr) Men inte deppade vi för det utan packade om våra väskor och drog till världens bästa festival, ja nämligen Emmaboda! Där spenderade vi fyra dagar i dimman och dansade tills våra fötter blödde. Hem kom vi i allafall och någongång i Augusti blev det kräftskiva och jag badade för första (och enda) gången i Sverige.

Vädret fortsatte att vara slående fint och både dagarna och nätterna spenderade på det bästa tänkbara sätt. I solen och under sjärnklara himlar. Skolan började för dem flesta och det var här någonstans jag började inse att det faktiskt var slut. Jag bestämde mig för att inte börja plugga på en gång utan la min energi till donkish i stället.


Tyvärr kan det ju inte alltid vara sommar utan så småningom kom ändå hösten och knackade på dörren. Men vi var glada för det ändå! Halloween var en succé för de flesta (haha) och kryssningen vi drog på var nästan inte alls lika förnedrande som den på våren. Kunde det bli bättre? Icke.


Första bilden beskriver inte bara en kväll i slutet av November utan hur vi spenderade kanske lite för många helger under hösten. På MP. Såklart. Det blev hur som helst December och Sanna fyllde 20. Detta firades såklart! Snön kom också, som tur var, eftersom jag aldrig kan riktigt komma in julstämning utan den. December bara flög förbi och julen kom och gick. Likaså min födelsedag. Och nu sitter jag här och imorgon är det nyår, igen. Här var mitt 2009.

Postat av: julia.

åh! vilket fint år du har haft!

2009-12-31 @ 09:28:36
URL: http://julia.blogg.se/
Postat av: T

mmmm wow awsm. ofta du orkade allt detta? men det var bra att du gjorde<3

2009-12-31 @ 12:36:36
URL: http://girlwiththebird.tumblr.com
Postat av: Nazli

jättefin årskrönika! grattis på första januari :D

2010-01-01 @ 14:33:30

Vad har du på hjärtat?

Vad heter du?
Ifall jag tappar huvudet

Vill du ha svar via mail? (obs endast för Tilde hihi)

Fyll i bloggadress (ja, jag kikar in om du kommenterar!)

Jag vill bara säga