Söndagen den trettonde mars

Hej hej hallå bloggen!! 

Jag är, precis som säkert 99% av Sveriges befolkning så otroligt peppad på våren. Fick ju en försmak i veckan när jag och Erik tog en välbehövlig andningpaus och åkte till franska rivieran (mer om denna resa sen), och nu kan jag inte sluta längta efter soooool, rosévin på uteserveringar och picknick i parker. OCH snygga vårkläder!!! Så som den modebloggare jag är kommer nu ett litet vårinspoinlägg 100% taget rakt av från pinterest, hehe. 

Juste. Var snälla och ignorera det otroligt dåliga photoshoparbetet, jag orkade verkligen inte hålla på i tusen år för att få det snyggt...
 
1. Höga kjolar i olika material. Vill ha i jeans, mocka, bomull, allt går bra. Hur nice?? Verkligen casualsnyggt men också COOLT.


 Känner att filmen Grease är bra inspo för denna looks "helhetsfeeling".

 
2. Höga och ljusa jeans!!! Åh vad fint det är. Kolla bara. Är dock så ofantligt ledsen över att jag har norra Europas kanske sämsta mage. Blir så lätt svullen och att då ha höga jeans är verkligen fruktansvärt. Men ja. Vill man va fin får man lida pin som man brukar säga. Hur som helst får det bli nästa månads mission att hitta ett par ljusa vårjeans. 
 
 
3. Min crush på polotröjor kommer nog hålla i sig hela våren. Det är så cleant och snyggt att jag knappt vill ha något annat på mig och min garderob skriker verkligen efter en tjocktröja med polokrage. Fatta det under en jeansjacka typ... Mmm.
 
Andra saker man (läs: jag) vill ha i vår: gråa sneakers (check), skinnjacka, kombon vitt/grått/svart, velour (pga skönaste materialet ever) & funderar även på att börja använda mer smycken?? Dessvärre kan jag i princip ingenting om smycken. Hatar också att ha på mig det. Men känns lite kanske som en vanegrej som man bara får ta och komma över. Gillade dock detta väldigt mkt: 

 
Goals att ha ett halsband där det står "skolmat" på. Var nämligen inte längesen jag satt och pratade med Therese om hur mycket man underskattade skolmaten när man väl fick den. Jag menar, gratis mat!!! Varje dag! Hur fantastiskt. Älskade välfärdssverige :*


Vad har du på hjärtat?

Vad heter du?
Ifall jag tappar huvudet

Vill du ha svar via mail? (obs endast för Tilde hihi)

Fyll i bloggadress (ja, jag kikar in om du kommenterar!)

Jag vill bara säga