Och nu kommer världens kanske längsta blogginlägg

LOL hej från världens sämsta bloggerska. Fick en peppande kommentar av bästa Veronica (som för övrigt är mycket bättre på att blogga/fota/göra gifs än mig så TIPS till framtiden; klicka er in på hennes blogg istället)
 
Nog om hur sämst jag är. Melankolin som har präglat morgonen är tillräcklig. Här kommer en liten snabb recap från de senaste två månaderna (alltså TVÅ MÅNADER??? HUR kan det ha gått två månader? Panik) 



Gjorde mig själv och mitt välmående en tjänst genom att köpa en liten poladroidkamera i juni (Tack Thea för inspirationen!!!! ps. där har ni ett tips på en annan person som är mkt mer konsekvent/bättre bloggare än mig) Hur som helst! Kameran. Köpte den i juni för att jag behövde få in lite mer kreativitet i den annars rätt så gråa tillvaron och javisst har det fungerat! På bilden över ser ni mina fyra första bilder. Måste erkänna att blev jag fett nöjd med alla porträtten ändå, den sista, alltså den på Sandra och Therese var jag så full att jag knappt kommer ihåg att jag tog. Till mitt försvar var klockan typ 06:30 på morgonen. Jaja. Man kan inte lyckas jämt. Det enda negativa med kameran är att filmen är så jävla dyr??? Iofs hittat en bra och billig hemsida nu, men ändå. Går liksom inte att "slösa" bilder vilket är lite enerverande, spontanitet är svårt osv + jag blir lite extra sur när bilderna blir dåliga..



Någon gång i juni fick jag träffa denna fina också!! Hon kom hela vägen ut till Kallhäll för att posera i min soffa, äta micromat och prata om livet. Sen var, till min totala glädje, hennes tåg påväg tillbaka till stan försenat vilket innebar att vi fick cirka 30 minuter extra kvalitetstid. Sånt är man inte bortskämd med längre.


Jag och Therese hade bästisdag. På riktigt TYP den enda varma dagen denna sommar??? Ok överdriver men ni förstår. Det var en fantastisk dag som spenderades i parken på bilden ovan. Vi hade köpt med både bubbel och rosévin (som man fick plastmuggar till?? Alltså "korken" var liksom en mugg. SÅ BRA! Har hittills trott att Systembolaget aktivt jobbar emot "spontandricka", men ack så fel jag hade). På eftermiddagen slöt vi upp med Erik och hans far som bjöd på middag i gamla stan. Sen tror jag att vi åkte hem till Sandra, men det känns lite oklart.


GUD kommer verkligen ihåg hur ful jag var den här dagen. Eller alltså, jag såg väl typ ut som vanligt antar jag men jag hade en riktigt fuldag. Var dock så pass nöjd med "min" outfit (Silvanatröjan är dessvärre Eriks :( ) att jag tvingade Erik att ta en bild men klippte sedan bort mitt ansikte, hehe.



Blev bjuden på dessa två brudars studentmottagning. Båda är förstås äldre än 18 men har pluggat upp sina betyg på konvux *duktiga!!!*. Trevlig tillställning men för en som har blivit typ socialt inkompetent krävdes det ett antal glas sangria för att känna mig bekväm. Ska verkligen börja reflektera på allvar över varför jag har typ fått fobi för sociala sammanhang..





Hur som helst blev det en mycket trevlig kväll som slutade på Mimmis balkong.



I juni åkte jag också ut till en tjejkompis landställe ute på Ekerö. Även där hade vi extremt tur med vädret inser jag nu, så jag tar redan nu tillbaka det jag skrev i bildtexten om vår bästisdag.. Bilden ovan är på Therese när vi väntar på skjuts i Sundbyberg.


KOLLA SÅ DRÖMMIGT!



*hjärtögonsmiley*


Mamma och jag hade vår traditionella "mor och dotter-dag", vilket kan vara typ den enda traditionen någonsin som jag faktiskt gillar?? I år bjöd mami mig till Yasuragi på Hasseludden. Ett mycket bra ställe för en som älskar att bada och sova. Vilket är två av mina största passioner här i livet. 



Kolla vilken gullig bebis!!! Alltså jag vet att jag säkert är lite partisk då jag tycker om hennes mamma så mycket men kom inte och säg att detta inte är bland det sötaste ni har sett??? Så himla glad hela tiden också. Amanda heter hon och är fantastisk. Dock vill jag någon gång prata mer om fenomenet att så många i min närhet typ bara får barn hela tiden? Själv funderar man på om det är ett för stort steg att skaffa en kattunge liksom.. 



Jag och Erik var på en lägenhetsvisning!!! Efteråt unnade vi oss hämtsushi och låtsades njuta lite av tanken att vi kanske skulle få bo innanför tullarna inom en snar framtid (ska tilläggas att vi inte visste att vi inte hade fått lägenheten när bilden togs. Hade vi vetat det hade vi nog aldrig unnat oss sushi..)



En ledig dag gick jag upp i ottan för att följa med damen på bilden att fixa pass. Helt ärligt har jag typ glömt vad vi gjorde efter det?? JO JUSTE! Jag skulle köpa present till Erik som fyllde 25 den 4:e juli vilket tar mig automatiskt vidare till nästa bild:


SUNDSVALL!! Där Erik skulle spendera sin födelsedag. Som jag hatälskar den staden. Jag älskar den för att den introducerade mig till några av mina närmaste vänner och min pojkvän. Sen gillar jag den också för att den är så visuellt vacker. Men nja, mer än så vet jag inte.



Måste typ ha lyckats lägga upp instagrambilder alla de cirka 5 dagarna som under sommaren har varit bra rent vädermässiga, för enligt detta inlägg ser ju sommren helt perfekt ut. Ack vad skenet kan bedra.



En kväll var jag pose:ig med Sundsvalls (kanske Sveriges??) absolut bästa klotter. Tappade typ en miljon följare på instagram efter att jag la upp denna, men det var det absolut värt. Och efter bilden var tagen gick jag och Erik och åt musslor och drack vin på lokal..


Dagen innan Eriks 25-årsdag spenderades ute på hans landställe och ljuset var, som ni ser, fantastiskt. Insikt som slår mig nu: har fotat alldeles för många solnedgångar i år.


Har dessvärre inga bilder från Eriks födelsedagsfest (skoja, har massvis på riktiga kameran, men orkar inte klistra in dom nu). Men det var hur som helst en mycket lyckad tillställning! Då jag hade några lediga dagar kvar och vi kände oss klara med Sundsvall bestämde vi oss lite spontant för att åka upp till Umeå. En mycket trevlig grej för mig då jag aldrig har varit där och även trevligt för Erik att få besöka en stad han har bott i och gillar. Jag gillade Umeå! 


En spaning: kontakter är verkligen allt i denna kalla värld. Vi hade turen att få låna en av Eriks kompisars lägenhet då han ändå inte var i stan. Billigt, bra och bekvämt. Gångavstånd till statskärnan också. Mer än så kan man knappt begära.


Dessvärre svek vädret oss under alla dagar, men det gjorde inte så mycket egentligen då vi ändå spenderade hela dagen på olika museum. Bilden ovan är tagen på "bildmuseet" tror jag det hette. De hade en utsällning om samtida konst från Vietnamn som gick mig helt över huvudet. Det var tydligt att jag inte alls hade tillräckligt mycket kulturellt kapital för att förstå storheten i det som var utställningen, men jag uppskattade verkligen ljuset i lokalerna!! Alltid något.


Två dagar i Umeå gick snabbt och vips var vi tillbaka i förorten för att vara kattvakter åt Therese och hennes familj. Bilden ovan visar en kväll när jag och Erik febrilt letar efter ena katten som när bilden togs hade varit borta i över ett dygn. Vi hittade henne inte och den natten sov jag cirka 2 timmar pga så orolig. Vill tillägga att hon kom hem morgon efter..


Sista solnedgångsbilden, JAG LOVAR!!



En regnig kväll för inte allt för längesedan träffade jag denna glada pingla på en AW. Vi satt på Stockholms bästa takterass under ett paraply och drack en lite för dyr cider. Men det var fint.



Boulekväll i rålis och Fanny posar med en fantastisk tröja. Och ja, rumpan är ju inte att leka med om man säger så.


ÅH nu är vi snart i nutid. Äntligen. Här är jaaaaag när jag och Erik var påväg till Hurula som skulle spela ute i ett industriområde i Rågsved. Innan åt vi middag på Mälarpaveljongen och även fast själva restaurangen var supernice var maten inte värd sina pengar :( Konserten var däremot hur bra som helst, själva stället kändes extremt "berlin" och jag kände knappt av min mensvärk!! Toppenkväll.


Efter en intensiv jobbperiod fick jag äntligen tre dagar ledigt och drog därför med mina favorittjejer ut till min mammas landställe på Gällnö. Vädret var till 80% supergrått men det gjorde ingenting för vi hade varandra, vin och en kortlek.


Efter en dag kom även Erik ut till skärgården och joinade tjejtrion. 


Kolla så snygg han är, min kille!!! 
 
SÅÅÅÅ. Nu var det slut. Grattis om du orkade ta dig igenom hela detta mastodontinlägg och om inte så förstår jag och förlåter dig. Får verkligen börja uppdatera oftare så inte en uppdatering tar typ 4 timmar att göra. Imorgon är det min kanske bästa dag på hela året, nämligen pride. Det kanske man kan unna sig ett inlägg om sen. Den som lever får se!! 

Postat av: Veronica Jonsson

Yeay! Och tack för fina ord :*

2015-08-02 @ 21:10:51
URL: http://anverjo.blogg.se/

Vad har du på hjärtat?

Vad heter du?
Ifall jag tappar huvudet

Vill du ha svar via mail? (obs endast för Tilde hihi)

Fyll i bloggadress (ja, jag kikar in om du kommenterar!)

Jag vill bara säga