Onsdagen den tjugofemte februari - jeansproblematik



 
Jag har blivit förkyld. Vilket inte är alls konstigt med tanke på att min sambo var det hela förra veckan, så egentligen var det bara en tidsfråga innan förkyldningen skulle drabba mig. Jag skulle inte vilja säga att jag är supersjuk. Men jag har liksom ont i hela ansiktet (speciellt bihålorna) och är allmänt ynklig. Därför bestämde jag mig för att stanna hemma från skolan idag. När man är hemma från skolan, helt själv, inser man snabbt hur mycket tid man har. Det blir alltid extra påtagligt för mig då jag per automatik alltid vaknar klockan sju.

Exempel: nu är klockan snart 11:00 och jag har redan hunnit att bada, kolla nyhetsmorgon, lyssna igenom stora delar av P3:s spellista, äta frukost, ta en instagrambild och gå runt halvnaken i mina favoritjeans (se bild/gif!!!). 
 
Angående jeansen då. Jag har alltid hatat att ha på mig jeans. Min mamma har berättat hur jag vägrade ha på mig jeans redan på dagis och jag har tydliga minnen av hur obekvämt jag tyckte det var. Jag ville jämt ha på mig tajts. Det är uppenbarligen inte mycket som har ändrats. Det är mycket sällan jag tar på mig jeans. Vilket är synd för jag kan verkligen tycka jeans är snyggt. På alla andra då, inte mig. Jeansen på bilden över köpte jag second hand förra året och de är verkligen helt perfekta. På alla andra då, inte på mig. 
 
Ett av mina största intressen här i livet är feminism. Jag är så väl medveten om en hel massa problematik och läser TYP allt jag kommer över om ämnet. Det som jag tycker är fascinerande är att det liksom inte verkar spela någon roll hur medveten man är utan ändå står jag och kollar mig själv i spegeln varje morgon och suckar. Suckar för att kroppen inte ser ut som jag önskar. Suckar för att jag konstant hittar nya fel och samtidigt suckar jag för att jag vet hur självdestruktivt och hur onödigt det är. Jag vet att det är samhället som har format mina egna åsikter om min kropp. Jag slängs konstant mellan tankarna att jag duger som jag är och att jag aldrig kommer känna mig tillräcklig. 
 
Hur som helst. Mitt självförtroendeboostmål (bra ord) har jag bestämt är att kunna gå ut i dessa jeans och känna mig snygg. Kanske låter som världens minsta sak, men för mig skulle det vara en rätt så stor vinst och jag tänker att man måste börja någonstans. Och då väljer jag att börja med mina favoritjeans.


Vad har du på hjärtat?

Vad heter du?
Ifall jag tappar huvudet

Vill du ha svar via mail? (obs endast för Tilde hihi)

Fyll i bloggadress (ja, jag kikar in om du kommenterar!)

Jag vill bara säga