Fredagen den tjugofemte januari

Är uttråkad, irriterad och läser texter av författare som kan det där med att sätta känslor i ord. En gåva som jag önskar att jag också besatt, men man kan inte få allt och det är förvisso sant. Hur som helst, fredagskänslan är no where to be found men ett fint sms och en bra spellista senare så känns inte livet helt jävla meningslöst. Kanske. Tvättar, stirrar, funderar och borde antagligen duscha.
 
Det är en speciell känsla att ligga i en säng utan lakan. Det känns extra naket. Jag kommer ihåg att Therese sällan hade lakan på den tiden då vi ibland sov hos hennes pappa, i den där lilla lägenheten, med den speciella lukten (som jag sakta men säkert lärde mig att finna trygghet i), tio minuter från Kallhälls station. Eller jo förresten, såklart lakan existerade men de låg oftast på golvet, bredvid den smala 90-sängen.
 
Dåtid: Det är nog bara Therese jag kan sova bra med i en sådan liten säng. Våra kroppar passar ihop och är ungefär lika små. Hennes mindre, därför agerar jag ofta stora skeden. Men det gör jag så gärna, i alla mina relationer. Jag tycker nämligen om känslan att lukta någon i nacken så pass mycket att jag helst skulle vilja göra det hela tiden. Jag gillar också att kunna pussa någon på halsen, på skulderbladet, på axeln, på kinden, precis när jag vill. Om jag skulle få välja skulle jag aldrig mer spendera en natt själv. Självklart en omöjlighet, men drömma, ja det får man ju. Jag tänker nog för mycket på verkligheten.
 
Nu har tvätten varit klar i ca, trettio minuter. Borde gå ner till källaren. Inte mig emot, källaren alltså. Men vägen dit känns som en sådan som aldrig tar slut.
 
(tio dagar kvar)

Postat av: T

<3 hjärtat finns ingen bättre att sova med. missu

2013-01-26 @ 15:26:07

Vad har du på hjärtat?

Vad heter du?
Ifall jag tappar huvudet

Vill du ha svar via mail? (obs endast för Tilde hihi)

Fyll i bloggadress (ja, jag kikar in om du kommenterar!)

Jag vill bara säga