Tisdagen den tjugofemte december

Jag gissar på att de flesta överlevde julafton igår och tur är väl det. Vill börja med att skriva att jag absolut inte skulle tänker påstå att min julafton var dålig. Det ger mig bara dåligt samvete då jag är väl medveten om hur mycket sämre MÅNGA människor i samhället har det. Jag kanske bara har för höga förhoppningar, alternativt att jag går in med fel inställning. Tror nog att det är en kombination. Men helt ärligt, herregud vad jag vill skona mina blivande barn från detta spektakel. För det är vad det är.
 
Ramlade in på spotifys topplista och insåg att 35 av 100 album var julalbum. Jag förstår ingenting. Varför känner så många suget att lyssna på Jag kommer hem till jul igen - Peter Jöback? Eller en mer relevant fråga är kanske, varför jag inte känner det suget? Varför jag aldrig i hela mitt liv har känt suget att lyssna på julmusik.Tycker inte att bakgrundmusiken behöver vara julmusik BARA för att det är jul och jag tycker inte att man ska behöva köpa presenter bara för att alla förväntar det. Är det inte bara så mycket mer vettigt att köpa någonting som man verkligen vill ge bort och inte reflektera över vilken månad det är på året? Missförstå mig rätt. Jag älskar att ge bort presenter. Den där känslan när man har hittat någonting extremt bra som man vet kommer göra personen i fråga sjukt glad är episk. Tycker bara att alla andra känslor angående presenter inte borde accepteras.
 
Dags att släppa julsnacket nu kanske? Aaa känner likadant. Idag är det den 25:e december. Säger mig väl inte sådär jättemycket egentligen mer än att det är dagen efter julafton och dagen innan min födelsedag. Ikväll gör jag comeback på lokalklubben och ja, det ska väl bli kul. Det jag mest ser framemot är att träffa alla. Alla mina vänner som fastnat i här men också alla dem som har gjort precis som jag, kommit hem över jul. Majoriteten av alla jag kommer att stöta på ikväll träffar jag bara en gång om året och det är ikväll. Däremot har jag lite ångest över hur trångt det kommer bli. På senare tid har jag fått en mild form av klaustrofobi. Men jag tänker att det löser sig. För det gör det ju, löser sig.
 
Jag funderar förövrigt på att åka tillbaka till Sundsvall tidigare än planerat.


Vad har du på hjärtat?

Vad heter du?
Ifall jag tappar huvudet

Vill du ha svar via mail? (obs endast för Tilde hihi)

Fyll i bloggadress (ja, jag kikar in om du kommenterar!)

Jag vill bara säga