TÄNK TILL



Så rätt. Säger som jag gjorde om det som hände i Norge. Visst, ashemskt and all that (utan att låta sarkastisk) men det händer så jävla mycket hemskt i världen. Varje dag, hela tiden. Men ändå är vi så äckligt låsta med det som "påverkar" oss mest. Ju närmre desto viktigare. Alla människoliv som spills tycker jag ska vara lika viktiga. Men tydligen inte. Stora delar av Afrika svälter och barn tynar bort. Men det är fan ingen som sätter en "pin" på sin profilbild med Somalias, Etiopiten eller Kenyas flagga. Jag blir så ledsen. "Den extrema torkan kan göra att så mycket som 400 000 barn dör i hunger - och sammanlagt 13 miljoner människor behöver bistånd för att undvika svält i den värsta torkan på 60 år." Men att det var tio år sedan terrordåden hände i USA, ja det stod på var och varannan statusuppdatering.


Vad har du på hjärtat?

Vad heter du?
Ifall jag tappar huvudet

Vill du ha svar via mail? (obs endast för Tilde hihi)

Fyll i bloggadress (ja, jag kikar in om du kommenterar!)

Jag vill bara säga