16:44

Låt som när du är ledsen sörjer till?

Bright Eyes, Kent, Bon Iver, Coldplay. Men ja mest Kent.

Beroende av:

Närhet, min mobil, människor, social kontakt överhuvudtaget, musik, lösgodis

 


Vad tror folk om dig?

Jag vet faktiskt inte. Helt ärligt så tror jag inte att folk tror så mycket. Kan ha fel, men jag hoppas verkligen att dem inte tror någonting allt för negativt i allafall

Stämmer det?

Haha, helt onödig fråga med tanke på mitt svar på den föregående.

Vad får du oftast komplimanger för?

Mina ögon, min klädstil och att jag luktar gott (haha)

Hur imponerar man på dig?

Får du mig att skratta har du på en gång halva inne. Gillar du sen att dansa till Håkan? Ja ännu bättre. Kan du stava och gör inte allt för många grammatiska fel? Fantastiskt. Hör av dig, helst nästan på gränsen till lite för mycket också. Sånt tycker jag om. Och berätta gärna hur du känner. Det tycker jag överlag är riktigt imponerande.

Brukar du skratta för dig själv?

Nej inte jätteofta. Måste ju ha någonting att skratta år och jag ser mig själv inte som speciellt rolig, haha.

Vad står det i ditt senast inkomna SMS?:

"Fina hihihihi" av Tessan! Hade mms:at en bild på två kattungar. Standard.

Var bor du?

Kallhäll!

Trivs du där?

Helt okej faktiskt.

Har du haft sex idag:

Nej!

Hur svarar du i mobilen:

Lite beroende på vem som svarar och om jag är full eller inte. Men oftast brukar jag bara säga "Heej" om det är någon jag vet vem det är, är det ett okänt nummer så svarar jag "Hej det är Tilde" (om jag vågar svara, dvs)

Vem ringde du senast?:

Tiger.

Vad sa den du senast pratade med i telefonen:

Kommer inte riktigt ihåg. Vi pratade om ifall han skulle komma till Ace eller inte.

Antal timmar sömn inatt:

Slocknade någon gång vid halv fem, vaknade vid halv elva. Somnat om två gånger sen dess och då sov jag en halvtimme varje gång. Räkna själv!

Sov du ensam:

Ja dessvärre gjorde jag det. Gör oftast det numera då Patricia inte ligger bredvid mig längre.




Brukar du komma i tid:

Ja!!!!!!! Alltså jag är värsta tidshitler. Hellre tidig än sen. Alltid. Tror att jag är arbetsskadad från jobbet. Hatar när folk kommer sent, speciellt när det inte finns en anledning till varför dem är sena.

Hur känner du dig nu:

Seg, uppgiven, lite förrvirrad. Men i stora hela mår jag helt okej.

Vanligaste färg på dina kläder:

Typ beige, blekrosa eller svart.

Vad tycker du om fötter:

Bryr mig verkligen inte. Tycker inte om fötter speciellt mycket men inte som om att jag någonsin lägge märke till dem heller.

Vad saknar du:

Saknar våren, ljuset, knoppar på träden och att se hur snön smälter. Jag saknar sommaren och att gå med bara ben. Jag saknar att vara ute hela natten och fortfarande inte frysa. Jag saknar att sitta vid vattnet med musik i öronen och äta jordgubbar. Jag saknar att känna mig lika levande som jag gjorde i Juli. Sen måste jag erkänna att jag saknar att inte känna mig så ensam som jag gör nu.

 


Hade du en bra kväll igår:

Jo, jag skrev ju om den i förra inlägget och ja, den var helt okej!

Favorit dryck på morgonen:

Juice. Men brukar ju äta Special K med blåbär och mjölk, så då brukar jag liksom inte ha någon dryck vid sidan om. Dricker ju upp all mjölk liksom.

När brukar du oftast gå och lägga dig:

Helt omöjligt att säga då jag har det mest oregelbunda schemat. Börjar jag 06:00, ja då vill jag SOVA innan 22:00. Kör jag kvällskift och slutar runt 23:30, ja då brukar jag somna vid 02:00 tiden kanske. Jobbar jag natt däckar jag oftast på en gång när jag kommer hem 07:20 på morgonen.

Är du blyg?:

Nä. Skulle jag verkligen inte vilja säga. Lite avvaktande kanske. Är inte den som tar mest plats i rummet men är absolut inte blyg.

Sysslar du med någon idrott:

Nja, men försöker gymma tre gånger i veckan.

Tror du på kärlek vid första ögonkastet:

Nej, men jag tror att man kan känna hur det klickar redan första gången man träffar någon.

Har du spytt offentligt:

Haha, ja!!! En gång. Åh.

Vad skulle du göra om du vore kille/tjej för en dag:

Allt sexuellt du kan tänka dig. Nästan.

Är du nöjd med ditt liv:

Nej, man ska aldrig nöja sig. Då slutar man ju att försöka.

 


Är du bortskämd:

Alltså, min mamma har alltid försökt ge mig allt hon har kunnat. Så visst är jag lite bortskämd. Men sen jag var femton har jag fått betala för det mesta (typ kläder, bio, mat osv) själv och så fort jag slutade gymnasiet började jag betala hyra hemma. Så samtidigt inte. Jag vill säga själv att jag är otroligt duktig på att hantera pengar och tar dem inte för givet. Pengar är någonting man ska förtjäna.

Vad gör du i morgon:

Imorgon så sover jag fram till minst klockan tre hoppas jag. Sen vet jag faktiskt inte!

Vad är det värsta du vet?:

När folk jag älskar mår dåligt och jag inte kan göra någonting åt det. Människor som tror att hela världen kretsar runt dem. När teknik strular (mest för jag aldrig kan fixa det själv) och att jag börjar gråta så lätt.

Har du bra vänner och äkta vänskap?:

Det har jag verkligen.

Vad är det finaste du fått?:

Men oj, jättekonstig fråga. Men jag väljer att skriva som Thowe och säga min systemkamera. Använder den sällan nu för den inte funkar men jag har så mycket bilder och så mycket sparade minnen på grund av den.

En speciell dag du minns:

Dagen efter nyårsafton för snart två år sedan.

Du samlar på:

Ingenting. Minnen, tankar och texter.

Vem ringer du när du är arg/ledsen:

Tessan alla gånger. Eller om jag är riktigt ledsen ringer jag mamma också. Men är jag arg är det alltid tessan jag ventilerar med.

När grät du senast:

Oj. Några dagar sen var det nog.

Vad skulle du göra om du vann en miljon:

Flytta till London.

 


Vill du gifta dig:

Det vet jag faktiskt inte. Känns inte speciellt viktigt för mig. Men är det viktigt för den jag vill spendera hela mitt liv med så är jag på.

Vill du ha barn:

Ja, det vill jag verkligen ha.

Är du musikalisk?:

Alltså, nej. Däremot har jag rätt bra taktkänsla och älskar musik mer än det mesta.

Vad dricker du helst när du är törstig:

Vatten! Eller Citron/Lime lättdryck.

Bor dina föräldrar tillsammans:

Haha, nej. Det gör dem inte.

Har du någon gång gråtit dig till sömns:

Klart jag har gjort det. Men det var rätt längesen, som tur är.

(Snodde listan av Thowe)



Vad har du på hjärtat?

Vad heter du?
Ifall jag tappar huvudet

Vill du ha svar via mail? (obs endast för Tilde hihi)

Fyll i bloggadress (ja, jag kikar in om du kommenterar!)

Jag vill bara säga