Dag 07 - Min bästa vän (ligger en dag efter, men ändå)

Therese Pernefalk. Jag har skrivit om henne förut, men som rubriken lyder ska jag berätta om min bästa vän, och det gör jag gärna. Jag måste säga att jag önskade att alla hade en Tessan. Det är en relativt klyshig mening, jag vet. Men den är hundra procent sann. Jag känner ingen (förutom möjligtvis min mamma) som har ett lika stort och varmt hjärta som den här tjejen. Hon är så osjälvisk en människa kan bli, ibland tänker hon tillochmed lite för lite på sig själv. Det finns ingen som får mig att skratta som hon & det finns heller ingen som jag känner mig så säker med som med henne. Förövrigt är hon seriöst den coolaste personen jag vet, och det bästa är att hon inte ens behöver försöka.

Tess är den personen skolkade från skolan för att åka hem till mig, klia min rygg och pussa min panna när jag skulle fylla arton och fick mitt hjärta krossat. Hon är den personen som fick mig att gå till skolan när jag helst av allt ville gömma mig under täcket föralltid. Hon är även den personen som fick mig att skratta så extremt mycket att jag nästan ramlade av stolen - den där dagen i matsalen, fast jag aldrig har känt mig så bruten inuti. Förresten så får hon mig nästan alltid att skratta när jag behöver det som mest.

Tess är den personen som skulle åka genom halva Sverige om hon visste att jag behövde henne. Vet ni vad det fina är? Att hon vet att jag skulle göra exakt samma sak för henne. Det har dock inte alltid varit så enkelt. Att förstå hur jag tänker och fungerar är ibland som en labyrint och många ger upp innan de ens har kommit halvvägs. Speciellt för några år sedan, då var det nästan lite av en katastrof. Tessan och jag är ibland extremt olika när det kommer till tankar/känslor men jag är verkligen evigt tacksam att hon aldrig gav upp på mig. För jag hade aldrig (och då menar jag aldrig) mått lika bra som jag har gjort de senaste fem åren utan henne. Jag vill därför ta tillfället i akt att säga tack till dig Therese. Tack för att du är den fantastiska personen du är och för att du älskar mig lika mycket som jag älskar dig. Du är den bästa jag vet.



Vad har du på hjärtat?

Vad heter du?
Ifall jag tappar huvudet

Vill du ha svar via mail? (obs endast för Tilde hihi)

Fyll i bloggadress (ja, jag kikar in om du kommenterar!)

Jag vill bara säga