Dag 06 - Min dag

Eftersom idag inte riktigt har hänt än så får jag berätta om gårdagen. Den lär ändå vara mer intressant för er att läsa om än denna. Söndagar är ju sällan en kanondag liksom. Hursomhelst! Dagen börjar med att väckarklockan ringer lite för tidigt, då jag landade i sängen lite halvlullig vid halv två i fredags. Mår inte speciellt dåligt men tar en ipren för säkerhetsskull. Gör mig i ordning, äter lite K special & promenrar till tåget. Möter Sara på centralen, dricker en fantastiskt latte och börjar ta igen allt som man har missat sen vi sågs sist.

Tio över elva hoppar vi på tåget mot Uppsala och vid tio i tolv stiger vi av. Där möts vi av Miriam & Lina. Fantastisk syn. Vi bestämmer oss snabbt för att äta och sätter oss på Gästriksland-Hälsingslands Nation för en lördagsfika. Där sitter vi och pratar fram tills säkert halv fyra. Drack ena koppen kaffe efter den andra och jag kände mig mer nöjd än på länge. Fina människor och fin miljö (ny miljö). Efter de fyra timmarna av mackor, chokladrutor och kaffe tar vi en sväng på stan och avslutar det hela med ett besök på Max. Vi alla konstaterar att fan, klockan är ju bara tjugo över fem men det känns som om att den är halv tio på kvällen. Helt kolsvart. Vi börjar röra oss mot tågcentralen igen och fem över halv sex tåget tar oss hem mot Stockholm igen. Jag känner mig extremt likgiltig till livet (en alltför vanlig känsla numera) och vi diskuterar om vi ska ta oss i kragen och gå ut. Jag vill egentligen gå på Adrian Lux men nej det tar emot alldeles för mycket. Jag och Sara skiljs åt på centralen och jag hoppar på tåget mot Kungsängen. Funderar starkt på att hyra film och äta godis, men bangar på det också. Väl hemma så frågar en killkompis om jag vill hänga och javisst tänker jag, för om jag ska sitta hemma själv och deppa lär jag inte överleva denna lördagskväll. Christopher kommer över, vi dricker te i mitt kök, skrattar och kollar på Benjamin Buttons. Somnar gör jag vid halv tolv tiden och sov djupare än på länge.

En mer detaljerad beskrivning på hur min dag ser ut kommer ni nog aldrig vara med om.



Vad har du på hjärtat?

Vad heter du?
Ifall jag tappar huvudet

Vill du ha svar via mail? (obs endast för Tilde hihi)

Fyll i bloggadress (ja, jag kikar in om du kommenterar!)

Jag vill bara säga