Dag 05 – Vad är kärlek?

Frågan alltså. Har byggt upp lite av någon slags ångest över det här, för jag är fruktansvärt dålig på att beskriva känslor men okej, jag ska försöka så (sätter på min finaste kentlåt) here we go:

Kärlek är för mig i grund och botten trygghet. Känslan av att inte behöva tvivla utan bara vara säker. Men också att veta i hela kroppen att personen i fråga älskar mig lika mycket som jag älskar den. Att nästan vilja vara under huden på någon annan bara för att man känner att man annars inte kommer kunna vara tillräckligt nära. När man vill känna personen bättre än vad man faktiskt känner sig själv och att bli lika överraskad varje gång man ser leendet för fan jag trodde det var omöjligt att det skulle kunna vara vackrare än vad det är i mitt huvud.

När magen pirrar och när man blir pussad på pannan, på halsen, på ögonlocken, på hjärtat. Kärlek är när man är tjugo år och är helt övertygad om att mer än vad jag redan har känt kommer jag aldrig känna, men en halv sekund senare vänds hela världen upp och ner när han tar min hand framför alla. Kärlek är när det känns som om att man nästan tappar andan när man ses och när man snubblar över orden för man har så mycket man vill säga, oj herregud meningarna tar aldrig slut. Eller när man inte behöver säga någonting för orden räcker ändå inte till utan det är tillräckligt med att bara vara. Det finns så mycket jag skulle kunna skriva men nu när jag börjar nå slutet på frågan känns det så abstrakt. Egentligen tror jag att kärlek mest handlar om känslan att vara lycklig.


Postat av: EMELIE

helvete vad fint och bildligt du skriver!

2011-11-06 @ 00:12:45
URL: http://wolfdiary.blogg.se/

Vad har du på hjärtat?

Vad heter du?
Ifall jag tappar huvudet

Vill du ha svar via mail? (obs endast för Tilde hihi)

Fyll i bloggadress (ja, jag kikar in om du kommenterar!)

Jag vill bara säga