jag har världens bästa jobb

(varnar redan nu för donkenprat, så ok!)

Jag kan bli så himla trött på människor ibland. Och notera då att det inte finns någon som älskar människor lika mycket som mig. Men seriöst. Ibland kan det kännas som om att folk tror att man kan behandla alla som jobbar på McDonalds hur man vill. I förra veckan stötte jag på denna:

Killen beställer 5 hb och 3 cheese i DTn typ klockan 1545. Då har man aldrig fem hb klara, eftersom vid den tiden säljer i princip bara cheese. (Till historien hör också att denna man ofta är hos oss, och är alltid lika otrevlig) Idioten kommer fram till andra luckan och jag ber honom snällt med mitt bredaste leende att köra fram och parkera eftersom maten tyvärr kommer dröja några minuter.
Han kollar på mig och väser: Då vill jag ha grillorder!
jag: Javisst okej, vad vill du ha då?
idioten: tre av hamburgarna ska vara utan lök&gurka och två ska vara utan gurka men med extra lök.
jag: Okej jag fixar det men du får fortfarande köra fram, så kommer jag ut när det är klart!
idioten: du får tre minuter på dig.
jag: eh nej, du får räkna med minst fyra.
Killen kör bara fram. Efter exakt 3 minuter kommer han in i resturangen, och går fram till mig
idioten: Vart fan är min mat?
jag: Ja den är på väg, men inte riktigt klar än.
idioten: Du ska fixa fram den, och du ska göra det nu! Annars vill jag prata med din chef.
jag: Tyvärr kan ju inte jag trolla fram din mat, och jag är chef här så prata på.
idioten: Om du nu är chef, vilket jag tvivlar då du ser ut som 14, då borde du ha koll på er policy. Man ska aldrig få vänta mer än tre minuter på sin mat.
jag: Det är inte sant, det där är någonting som man körde med för många många år sedan. Vi har ingen sån policy längre och jag kan tyvärr inte ge dig din mat förrän den är klar, vilket du kanske förstår. Du har två val. Antingen får du dina pengar tillbaka, eller så väntar du.
Det slutar med att han väntar, och jag packar hans mat. När jag ger han maten säger jag, lite övertrevligt sådär:
Varsågod, här har du din mat. Jätteledsen att vi har gjort dig besviken!
Idioten: Ja ni gör mig ju för fan alltid besviken.
jag (orkar inte ta mer skit av en idiot som alltid kommer och är så jävla otrevlig) Men snälla du. Om vår service inte är tillräcklig för dig, åk inte hit då. Det skulle inte göra mig eller någon annan någonting. Ha en trevlig dag!

Men äsch, jag är inte bitter! hihi

Postat av: Patricia

YOU GO GIRL!

Hade skrikit redan då han kallade dig fjorton. Surgubbe.

2011-02-10 @ 21:13:46
URL: http://patmountain.blogspot.com
Postat av: Ema

så jävla bäst tilde. haha.

2011-02-11 @ 11:14:47
URL: http://otherfilthystories.tumblr.com

Vad har du på hjärtat?

Vad heter du?
Ifall jag tappar huvudet

Vill du ha svar via mail? (obs endast för Tilde hihi)

Fyll i bloggadress (ja, jag kikar in om du kommenterar!)

Jag vill bara säga